woensdag 9 januari 2013

Nieuwe banden!

Om deze zeer duurzame en erg sterke band uit te proberen vóór de grote reis volgend jaar, heb ik vandaag alle banden verwisseld.
Vóór de bekende "Marathon plus". Lastig erop te krijgen aan één kant. Andere kant ging vrij soepel en snel!

Achter heb ik een band die ik nog nergens ben tegengekomen op een Velomobiel forum!?
De "Swalbe Dureme" voor tandems. Een vouwband van 750 gram. Belastbaar tot 145 kg! Zeer sterke wangen!
Kortom iets dat je nodig hebt voor een 6 maanden lange reis!
http://nederlandjapan2014.blogspot.nl
De lekke banden zullen nu zelden meer voorkomen!?

De duurzaamheid zal op deze blog worden vermeld. Dan heb ik het over de lekke banden maar ook hoe lang de band mee zal gaan.

Ik heb nu 2100 km gereden met mijn nieuwe Quest op de overbekende Kojaks.
Twee lekke banden, waarvan een klapband.

Hoe snel (langzaam) de band zal zijn horen jullie dan ook.
Geen testen zoals Wim Schermer. Hij heeft voldoende materiaal om te testen deze valt buiten het snelle werk, waar meestal naar wordt gekeken!



2 opmerkingen:

  1. Ik heb onder mijn open ligger een kojak liggen en ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet zo snel onder de mango zou leggen. De zijwangen zijn naar mijn mening wel erg soepel en ik vraag me af of die de zijwaartse krachten van een trike wel goed kunnen opvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Menno,

    Ga je hier nog berichten posten of kan ik je blog uit mijn lijst verwijderen?

    Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen